JODHPUR to MOUNT ABU

On the way, shortly after JODHPUR, we stopped at a WAREHOUSE (trading house). Wonderful fabrics, carpets, tapestries and clothing fascinated us. So it was not surprising that we had a ladies coat, a women's jacket and a men's jacket made. Delivery two days later to our next whereabouts, UDAIPUR.

Our next destination was MOUNT ABU, approachable on a winding road, high up in the Aravalli mountains. We arrived at the hotel CAMA RAJPUTANA at 15:00. The hotel is picturesquely located and the restaurant is good if you accept the slow service. At sunset, we made a trip to NAKKI-SEE with the Sunset Point.

The next morning at 08:00 o'clock we hiked with our guide to a viewpoint in the mountains. The hike was rewarded with a magnificent view far beyond the Aravalli mountains, with the pools and quarries for the JAINA TEMPLE. Afterwards we visited the JAINA TEMPLE DILWARA, ADINATH and NEMINATH. Unfortunately, taking photos in the temples is prohibited. I was able to buy from dealers some photos that give an idea of ​​the elaborate marble work.

---------------------------------------------------------------------------

JODHPUR nach MOUNT ABU

Auf dem Weg, kurz nach JODHPUR, machten wir Stopp bei einem WAREHOUSE (Handelshaus). Wunderbare Stoffe, Teppiche, Wandteppiche und Bekleidung faszinierten uns. So war es nicht verwunderlich, dass wir uns einen Damenmantel, eine Damenjacke und ein Herrensacko anfertigen liessen. Lieferung zwei Tage später an unseren übernächsten Aufenthaltsort, UDAIPUR.

Unser nächstes Ziel war MOUNT ABU, über eine kurvenreiche Strasse mühsam erreichbar, hoch oben im Aravalligebirge. Wir erreichten das Hotel CAMA RAJPUTANA um 15:00 Uhr. Das Hotel ist malerisch gelegen und auch das Restaurant ist gut, wenn man das langsame Service akzeptiert. Zum Sonnenuntergang machten wir noch einen Ausflug zum NAKKI-SEE mit dem Sunset-Point.

Am nächsten Morgen um 08:00 Uhr wanderten wir mit unserem Guide zu einem Aussichtspunkt in den Bergen. Die Wanderung wurde mit einer herrlichen Aussicht bis weit über die Aravalliberge, mit den Wasserbecken und den Steinbrüchen für die JAINA TEMPEL, belohnt. Danach besuchten wir den JAINA TEMPEL DILWARA, ADINATH und NEMINATH. Leider ist das fotografieren in den Tempeln verboten. Ich konnte von Händlern einige Fotos erwerben, welche die kunstvollen  Marmorarbeiten erahnen lassen.